هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی ، کالایی بوده که به عنوان هدیه به افراد مشخصی ارائه شده و دارای لوگو، نام، نشان و مشخصات کالای خاصی می باشد.

 مخاطبین هدایا شامل افرادی بوده که به نوعی با شرکت و سازمان مورد نظر ارتباط داشته باشند. با ارائه هدیه تبلیغاتی به افراد، محصول یا برند مورد نظر معرفی و شناخته میشود.


تعریف هدیه


هدیه تحفه و پیشکشی است که در تمام فرهنگ ها و کشورهای مختف جهت ابراز محبت و علاقه و نیز دوستی و تحکم رابطه به دیگران داده می شود. تحفه بدون انتظار دریافت از شخص مقابل ارائه می شود. رایگان بودن هدیه نشان از لطف و دوستی اشخاص می باشد. یکی از مزیت هایی که در دادن هدیه به افراد می باشد، این است که از غم و ناراحتی فرد کاسته و باعث خشنودی و خوشحالی می شود.


زمان ارائه هدیه


روزهای خاصی در تمام سال وجود دارد که مردم سعی بر دادن هدیه به یکدیگر می کنند. از جمله آن روزها می توان به روز مادر، پدر، ازدواج، تولد، اشتغال، بازنشستگی، سال جدید و موارد مشابه دیگر اشاره نمود.


تعریف تبلیغات


تبلیغ در زندگی کنونی به عملی گفته می شود که فرد فروشنده اعمالی را انجام می دهد که مشتریان با توجه به آن اعمال، تصمیم بر خریداری محصولات تبلیغ شده می گیرند. تبلیغات به صورت آگهی، متن، تصویر، فیلم، آهنگ، کلامی و موارد دیگر می باشد. هر یک از روش هایی که بتواند مشتری را قانع نماید که محصول را خریداری نماید می تواند جزئی از روش ها و مراحل تبلیغات آن محصول و شرکت باشد.


ارتباط میان هدیه و تبلیغات


تاثیری که تبلیغات بر افکار انسان می گذارد می تواند در فروش محصولات نقش مهمی ایفا نماید. علاوه بر روش هایی که ذکر شد، روش دیگری جهت تبلیغات وجود دارد که امتیازات بسزایی نسبت به روش های قبل دارد. در صورتی که هدیه ای به مشتریان ارائه شود، که همزمان بتواند موجب خشنودی شده و شرایط آشنایی با محصول را فراهم نماید، روشی مناسب بصورت غیر مستقیم جهت تبلیغ محصول می باشد. در این روش، علاوه بر ایجاد حس انسان دوستانه جهت اخذ هدیه، کالای مورد نظر در اذهان قرار می گیرد و احتمال خریداری آن کالا توسط مشتری را چندین برابر افزایش می دهد.

نتیجه گیری:

با توجه به اهمیت هدیه در بهبود کیفیت روابط اجتماعی میان انسانها و نیز جایگاه تبلیغات در معرفی و فروش کالا، تلفیق هدیه و تبلیغ یک برند روشی هوشمندانه و تأثیرگذار میباشد.